Jak se chová profesionál: Klientovi dělá radost, ne starost

Jak se chová profesionál: Klientovi dělá radost, ne starost - Via Elite

Snadné a rychlé objednání produktů, zákazník na prvním místě, chyba, kterou s pokorou odčiníte. Existuje několik přístupů, jak se chovat ke klientům na profesionální úrovni. A právě tyto dílčí „drobnosti” hrají významnou roli v tom, jaký pocit váš klient získá. Podívejte se, co je potřeba, abyste se chovali jako praví profesionálové.

Jednoduchý systém objednávání

LR má systém nastavený tak, že se můžete registrovat, jen abyste mohli odebírat produkty. Mnoho svých klientů mám proto takzvaně na slevě. Co to znamená? Mají výrazně lepší ceny a když nějaký produkt potřebují, objednají si ho a do 2 dnů ho mají. Je to jednoduchý systém, který je v dnešní době e-shopů a nakupování z pohodlí domova oblíbený. Lidé navíc upřednostňují ověřené e-shopy a produkty – což náš systém nabízí.

Často se však bohužel setkávám s tím, že firmy, které fungují na principu síťového marketingu, mají systém objednávek tak komplikovaný, že člověka odradí a raději si zajde do kamenné prodejny. Případně mají dlouhé dodací lhůty a podobně. Klientovi máme ale přece život zjednodušit.

To je moje pravidlo a sama se jím řídím, když si přes tyto systémy objednávám produkty, které LR nemá v nabídce. A když jsou mé zkušenosti negativní, o to víc si vážím jednoduchosti LR systému.

Náš zákazník, náš pán

Staré známé pořekadlo, na které se dnes už skoro zapomíná. Vždy si musíme uvědomit, kdo stojí na straně klienta. V LR pracuji už skoro 8 let a mnoho klientů je se mnou od samého začátku. Myslím si, že je to právě proto, že se tímto heslem řídím. Zákazník má vždy pravdu.

Klient mě nikdy neobtěžuje

Stane se, že mi volá klientka a začne omluvou, že mě obtěžuje. NIKDY mě žádný klient neobtěžuje, to se nesmí stát. Ať je to drobnost, nebo závažnější věc, od toho jsem tady. Za to jsem přece od firmy placená, abych klientům poskytovala servis a zodpověděla jim jakékoliv dotazy.

Chybu může udělat každý

Samozřejmě se stane i mně, že udělám chybu. Ačkoliv si vše zapisuji, přihodí se. Chybovat je lidské, pokud to není na denním pořádku. U mě je to naštěstí výjimkou. Vždy ale záleží, jak se k tomu postavíte. Když jsem na straně klienta, druhá strana chybuje a ještě se to snaží svést na mě nebo se hloupě vymlouvat, je to hrozné. Když už se mi stane, že něco spletu, snažím se to klientovi vynahradit. A to do takové míry, že mi pak lidé říkají, abych chybovala častěji 😊  A výsledek? Jsou dále mými SPOKOJENÝMI klienty.

Neopovrhujte objednanou pastou

Tohle se mi bohužel stalo už vícekrát. Jako klientce mi dávali pocit, že jsem moc „malá”. A přitom to tak ani nebylo. Já v tom mám jasno. Klienty podle velikosti rozhodně neposuzuji. I když si někdo objedná zubní pastu, vážím si toho. Nikdy totiž nevíte, co si díky té pastě a mému přístupu objedná příště nebo jaký kontakt mi přivede. Tento přístup se mi už mnohokrát vyplatil.

Nikdo se necítí komfortně, když mu jiní dávají najevo, že pro něj není zajímavý. Doporučuji chovat se ke každému tak, jako by to byl váš nejlepší klient. Zajímejte se o něj. Lidé se pak budou ve vaší společnosti cítit dobře a nebudou váhat, kde nakoupí a komu zavolají.

Práce profesionála

Ta zahrnuje několik menších věcí dohromady. A ty z nás dělají profesionály. Některé jsem tady zmínila. Pokud bereme náš obchod vážně a přemýšlíme dlouhodobě, je potřeba se chovat a jednat jako profesionál. Bez výjimky. Pak budete mít kolem sebe šťastné lidi a práce vás bude bavit tak, jako baví i po tolika letech mě!